۱۳۹۰ بهمن ۲۱, جمعه

ایمیل شرکت شاتل به مشترکین سرویس های این شرکت/احتمال قوی اجرایی شدن طرح اینترنت ملی در 22بهمن

حدود دوماه پیش زمانی که اختلالات طولانی مدت اینترنتی در ایران به بالاترین حد خود رسیده بود ، شایعاتی از سمت برخی مسئولین مخابراتی(که خواستار فاش نشدن نامشان بودند!!) در دنیای مجازی پیچید ، مبنی بر اینکه در روز بیست و دوم بهمن ماه 1390 ، مصادف با سالروز پیروزی جمهوری اسلامی ، اینترنت ایران ملی خواهد شد و این خبر در وبسایتهای اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر و همچنین سایتهای اطلاع رسانی همچون بالاترین و... و همینطور در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان سر و صدای زیادی به پا کرد!
با گذشت حدود دوماه از انتشار گسترده ی این اخبار و با کمتر شدن شدت حساسیت ها نسبت به طرح اینترنت ملی در میان مردم و در شبکه های اینترنتی و ماهواره ای حالا با ایجاد اختلالات شدیدتر در اینترنت ایران ، دوباره احتمال نهایی شدن طرح اینترنت ملی قوت گرفته است!
از صبح بیستم بهمن ماه 1390 پروتکل اینترنتی HTTPS در ایران به طور کامل قطع شده و به دنبال آن جیمیل و سایر سایت ها و سرویس های امن اینترنتی از دسترس خارج شده اند...
همچنین شرکت ارائه خدمات اینترنتی شاتل 19بهمن ماه به بعضی از مشترکین ADSL خود ایمیلی ارسال کرده مبنی بر اینکه از اواخر روز 20بهمن امکان ایجاد اختلالات شدید و یا قطع شدن سرویس به مدت 6ساعت و یا بیشتر وجود داشته و توسط این ایمیل پیشاپیش از وقوع این اختلالات اینترنتی اطلاع رسانی شده!
این اخبار ، همگی از احتمال قوی ملی شدن اینترنت در آستانه ی بیست و دوم بهمن ماه خبر میدهند ولی با این حال تمام تلاش وزارت ارتباطات و مخابرات جمهوری اسلامی در راستای ناگهانی اجرا شدن طرح اینترنت ملی و عدم اطلاع رسانی در مورد چگونگی اجرای این طرح و زمان دقیقا آن بوده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر